Monday, September 23, 2013

Unenägude seletamine- lendamine

Esmalt üks asi, mis mind alati segab, kui kuskilt kuulen. Teate ju küll seda ütlust, kui keegi räägib õhinal millestki, mis nii uskumatu tundub. Et "pidin end kohe näpistama, et veenduda, ega ma ei maga..." Ja mina alati mõtlen, et kas KEEGI päriselt ka end unes NÄPISTAB veendumaks, et see hullumeelsus on uni ja mitte reaalsus? Mina küll mitte. Esiteks, ma ei mäleta, et ma unes erilist valu üldse tunneks, isegi kui tõsine kaklemine käib. Ja teiseks, ma mitte kunagi EI MURETSE, et mingi imelik asi uni on ja mitte reaalsus. Nii võin ma rahumeeli Michael Schumacheriga eesti keeles flirtida ja õnnelik olla, et l-õ-p-u-k-s ometi on see hurmur minu ja ma hetkeks ka ei kahtle, et tegu unega on. Või nt unes lendamine, selle asemel, et muretseda, et "oi-oi, see ei saa tõsi olla", mõtlen mina hoopis, et "woo-hoooo, ma lendaaaaaaan!"

See selleks. Tegelikult tekkiski mul mõte uurida, mida unes lendamine tähendab. Sai just täna öösel jälle nähtud (ja ei taht end üldsegi näpistada, proovisin hoopis erinevaid võtteid, kuidas ikka kõge ägedam lennata oleks) ja mõtlesin siis järgi vaadata, mida tähenduseks pakutakse.

Googeldamine ja unenägude seletamise blogi annab lühivastuseks- soovide täitumine. Noh, sobib igati. Mitmed ideed on õhus, raamatute kirjutamised pooleli, reisimisest unistan päevade kaupa. Kui need täituvad, siis fine by me.

Raamat "The hidden meaning of dreams", autor Craig Hamilton-Parker (välja antud 1999, a mul lihtsalt pole muid raamatuid siin Hollandis selle kohta), annab mitmeid vastuseid.

Psühholoogiline tähendus: unes lendamine on üldiselt meeldiv kogemus, millega kaasneb vabaduse tunne ja nauding. Enamasti lendamine tundub siis täiesti loomulik tegevus, nagu sa oleks alati teadnud, kuidas seda teha. Üliharva kaasneb hirm kõrguse ja kukkumise ees. Lendamine võib tähendada milleski vabanemist, miski mis on sind pikka aega häirinud. Taevas (kui siis lennates lausa taevasse suundud) sümboliseerib teadvust ja spirituaalsust, seega lendamine võib tähendada oma enese teadlikkuse ja iseenda avastamist. Freudi arvates tähendab unes lendamine seksuaalset vabanemist (nojah, temal olid kõik asjad seksuaalsusega seotud, näe või unes juturaamatut või morsiklaasi). Samas, Kreeka mütoloogia kohaselt võib lendamine tähendada üleliigset ambitsiooni, seda siis Ikarose jutu põhjal. Tema teatavasti tahtis liiga kõrgele lennata ja see ei lõppenud üldse mitte hästi.

Küsi iseendalt:
1. Mis see on, millest vabanemist ma tajun? Mõtle asjadele, mis on sind häirinud pikemat aega. Võibolla erinevad jamad või emotsionaalsed probleemid, mis on sind kimbutanud mõnda aega, polegi nii kurnavad, kui algul arvasid. Mõnikord tuleb eluteel käia kergemalt ning vabamalt. Lase unes nähtud ning kogetud vabadusetundel ja muretul meelel väljenduda ka sinu igapäevases elus ja käitumises.

2.Kas ma tunnen ebamugavust ja hirmu? Sa võid tunda põnevust unes saadavate riskide otsimisest. Nii tahad sa võtta rohkem riske oma elus, näiteks suhtes või tööalaselt. Kui sa unes tunned ärevust ja häireolukorda oma hinges, siis ülehindad iseennast ning vajad kindlakäelisemat suhtumist oma ellu.Ssinu unistused ja ambitsioonid võivad olla liiga suured ning ei pruugi tegelikkusega sobituda.

Seega, mis ma siis teada sain? Et minu jaoks on lendamine ALATI lahe kogemus unes, siis on see justkui positiivne märk. Ehk siis kõik plaanid ja unistused on piisavalt suured, et nendega tegeleda, samas pole need üleliia ambitsioonikad.

Mida Sina arvad? Kui tihti Sina unes lendamist näed? Kas tegu on alati positiivse kogemusega? Ning mida arvad sellest "pidin-end-näpistama" teooriast? Kas oled väga veidrat und nähes kunagi kahelnud, et tegu võib mitte reaalsusega olla?

No comments:

Post a Comment